zondag 10 maart 2013

Eerste week!



Zomaar voorbij! De eerste week. Een week zonder suiker. Verrassend snel voorbij gegaan eigenlijk. Normaal ben ik wel al kokerig en boodschapperig. Maar afgelopen week was het wel iets uitgebreider, langer, nieuwsgieriger. Ik probeerde allerlei nieuwe gerechten en eigenlijk ben ik nog geen 1 keer teleurgesteld. Mmmm mn smoothie met komkommer chinese kool en een halve appel. ohja, die was op zich best lekker. Maar vulde niet voldoende. Verder voor de rest allemaal topideetjes! En jullie zien ze vast de komende twee week nog wel eens terug :-). 

Af en toe een steekje hoofdpijn, tweemaal heus UITGEPUT en uitgeteld, maar echt de detox blamen deed ik nog niet. Wat ik wel merkte en waar ik de detox wel verantwoordelijk voor hou, is dat ik soms gewoon vol zit. Dat ik merk, ik hoef niet meer. Dit is mij een wat vreemde sensatie ;). Best leuk soms ;). moewhahaha. Ik kan altijd veel eten en pas bij veelveelveel is mn buikje rond en opgeblazen. Maar deze week had ik een aantal keer dat ik niet alles op at wat ik had gemaakt. En vanavond at ik toch nog dit en dat (latermeer) maar niet zo veel als anders en ik zit VOL. gnigna. Fijne ontwikkeling!

Verder was ik alleen maar ongelofeloos vrolijk :-). En of de detox dat veroorzaakte weet ik natuurlijk ook niet :-). Maar fijn was het wel.

Eigenlijk vind ik het niet zo moeilijk en vind ik voldoende alternatieven. Deze eerste week was dus vooral het beleven van totaal geen suiker. Ik zag het ergst op tegen de mindering van fruit (ik ben een fruitmonstertje!) en dacht dat ik af en toe wat havermout/quinoa of boekweit ofzo zou willen.. Maar ik ging er wel van uit dat ik het met niet al te veel problemen zou kunnen. (Omdat ik eigenlijk al vrijwel geen gluten zuivel onnatuurlijke suikers, e nummers, chemische shizzl probeer te eten). En dat is ook zo :-). Ik vind het eigenlijk geen probleem! Ik heb mezelf al een aantal keer horen zeggen; het voelt zelfs n beetje als vakantie! ingrediƫnten zoeken, een avond lang in de keuken en nieuwsgierig een hapje van et eindresultaat. Gewoon omdat je zoveel tijd besteed en je nieuwe dingen doet. ik hou van nieuwe dingen! Deze week vloog voorbij, maar niet zoals de anderen. Die bijna standaard werden door altijd zelfde werktijden etc. Juist door verwondering.

TOCH! voelden jullie m aankomen? ghihi. Toch ga ik voor week 2 iets toevoegen... zoals ik al zei vind ik voldoende alternatieven. Als ik zin heb in iets lekkers, kan ik zo iets detoxproofslekkers klaarmaken. met name kokosmelk valt te combineren met vanallllles tot belachelijk lekkere dingen ;).  (chia, nootjes, zaden, kaneel of cacao of ietsss van dat ;) (of heel veel combi's van dat)). En op zich kan dat dus. Eigenlijk prima. Geen suiker. Maar behoorlijk vettig. En ik schreeuw heell hard; ik ben niet bang voor vet! en dat is het ook niet :). Het gaat me eigenlijk niet om de nutriĆ«nten. Maar om het idee dat ik avonds op de bank zit en vol zit van mn heerlijke diner. En dan toch zin heb in iets lekkers. En het dan ok vind 1snackie van dit of dat te nemen. Maar dat dan altijd een 2e of 3e ronde volgt. Onzinnnn. Dus voor week 2! Limiet op treats/snacks/gesnoep/lekkernij of hoe je t noemen wil ;).. Eentje is prima en dan is het  vast dubbelgenieten :-). Dus wel genieten van lekkernijen, maar 1portie is genoeg :-). En verder gewoon zo door! :-) Ik heb er zin innnnn :-) !

Nu ga ik lekker slapen en morgen ga ik boodschapjes doen voor de hele week, veel groenten inslaan, iig een smoothie maken, sporrrrrten EN koekjes bakken ^^ moewhahahahahaha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten