donderdag 1 maart 2012

Ouder en wijzer?

Steeds vaker kies ik mijn gedachten bewust . Omdat ik weet dat ze  waar worden.
Relativeren. Omdenken. Er nu gewoon even over ophouden. Het lukt me meer en meer. Ik hoor mezelf tegen nieuwe mensen dingen zeggen over mij die ik eerder niet in het rijtje persoonlijke eigenschappen had gezet. Ik leer veel nieuwe mensen kennen. Ook dat vind ik fijn.

Geïnspireerd.

En op zoek. Nooit zocht ik zoveel informatie en genoot ik van elke letter die ik las. Nooit was ik zo gedreven en leergierig. En nog nooit had ik zon groot vertrouwen.

Bovendien lijkt de wereld mee te werken. ‘The universe is with me’. Haha. Lezen van Engelse blogs is zo leuk. En van neppenederlandsemaarmetbreedbereik ook =). Ghi. Maar the universe. Dingen vallen samen. Onbekenden blijken elkaar te waarderen en gezellig te kunnen tafelen. Tot elf. Een enorm gevoel van dankbaarheid doet me elke ochtend blij wakker worden. En zingen op de fiets (sorry peeps).

Of het de baan is die meer structuur, eigenwaarde, geld, collega’s, etc biedt. Of de schrikkeldag die er eindelijk weer eens was. De wereld van en voor een zesjarige. ZES! De mooie muziek die dat ook bracht. Het eten van veel onbewerkt –rauw- voedsel. En minder suikers. Gluten en al dat andere. De dankbaarheidsfeestjes die ik elke avond met mn memopad hou. De wederkerigheid van liefde. Ik weet niet precies waar het aan ligt.
Maar ik weet dat ik het heerlijk vind.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten