dinsdag 7 februari 2012

Rectificatie


'Hoe zal iemand die jou goed kent jou omschrijven?' :-). Goed, ik 'vergat' woorden als chaoot en stresskip, maar het rijtje maakte blij. Net als het gevoel waarmee ik de lange treinreis tegemoet zag. Tegenwoordig sta ik open. En hou ik van mijn nieuwsgierige aard. Van flapuit zijn zelfs tijdens een sollicitatiegesprek. Enthousiast. Het bracht me een 2e, en inmiddels zelfs een baan. Een baan! Heel even overviel het oude. Oei, wat nieuw wat vreemd oh help. Zomaar. Maar niet zomaar. Glimlachend laat ik wel zomaar los. Laat toe en overwin meer dan er te winnen valt.
Een baan! :-).
Ik leer van de dag, van rauwe ouwe stemmen over ontrafelde wijsheid, van elke kriebel binnenin. Het kind dat messen gooit en met trillend lijf tranen op t mijne vloeit. Ik leer van vertrouwen.

Eindelijk onafhankelijk. Voor mij, voor alle liefdes om me heen. Zie je wel? Niet zoals gedroomd en heus beangstigend zo anders. Maar joh…  Joh! :-)).

En als ik jullie dan vertellen kan. Dat ik… kinderen mag gaan helpen met iets wat me zo lief is. Waar ze zoveel wijsheid zullen vinden. En veiligheid. Hardop lachen in je eentje. de tijd vergeten en je buikpijn ook. Vooral kinderen kunnen, als het volgens ontwikkelingsniveau gaat, zo heerlijk trots lezen. Verwonderd meegezogen. Enthousiast vol fantasie.

Klankoefeningen, klinkerdieven, dubbelzetters en houjeademin zo snel. Het contract verwacht ik morgen, maar ergens daarna niet al te lang, mag ik zelf eerst leren, stoeien met regels en mn onzekerheid in de trein laten liggen. Nieuwsgierig komt dat nieuwe leven steeds een stapje dichterbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten