zondag 26 februari 2012

Mission; to be Healthy and Happy =)

Eerlijk toegeven. Ook ik ben zon meisje. En ja, ook ik doe mn best wel meestal, zo nu en dan, af en toe, soms? ;). Haha. Ik heb het grote geluk dat ik van sporten hou. Minstens drie keer per week sta ik in de sportschool, soms wat vaker, heel af en toe wat minder. Bij dat laatste ben ik niet te genieten. Gewoon; gaan, hoofd leeg, zweten, rode koppies kweken en zelfs spierpijn voelt voldaan. Ook hou ik van stiekeme wandelingen door t park. En bovendien fiets ik 36 keer per week naar de liefste broer&zus van de wereld. In de regen wat minder enthousiast en met tien tassen ook, maar stiekem is het fijn.

Maar pure chocolade-eitjes zijn ook fijn. Ennuh wijntjes drink ik ook met liefde op zn tijd. En koffie met amaretto en slagroom. Slagroom! Rrrrr.

Toch vind ik het vaak irritant de gebruikelijke ‘woah, ik moet echt minder eten, bla, bla,bla’ verhalen te horen, met name als ik het zelf zeg. Wantuh, stiekem is het heel makkelijk he dames… Doe het dan ook gewoon! Als je er blijkbaar zo mee zit….. UHU! Goeie!
De ja maar’s staan in de rij.

Nu ben ik best aardig op weg. Ik bedoel, qua eetgewoonten. Ik geloof er heilig in dat als je basis gezond is je je heus wel eens kunt laten gaan. Lekker eten is voor mij absoluut één van de geneugten van t leven ^^. En, daarin hebben wij dames wel degelijk gelijk; ook behulpzaam bij PMS klachten (moewhaha). Maar mijn basis gezond, veel (veel, veel!!) groente, zo min mogelijk suiker en gluten, big ass salades for lunch, goede vetten uit bv. avocado of noten, quinoa i.p.v rijst, een aardappel vervangen door de zoete variant.  Minder ‘snelle koolhydraten’ zodat mn suikerpeil niet zo heen en weer schiet. Ik voeg zelfs superfoods toe; rauwe cacao (<3), maca, chia zaden, bijenpollen, chlorella, rauwe honing en gojibessen zijn dingen waar ik stad en internet voor afreis. En geld voor over heb. Jawel.

En toch. Laten we zeggen dat mn sportiviteiten iets meer zichtbaar zouden mogen zijn. En natuurlijk heb ik me dat vaker voorgenomen. Waar het me dan nu dan ook vooral om gaat, is te ontdekken waarom het dan toch –steeds?- weer even anders loopt. Hoe kies je het beste (de beste) doelen, hoe zorg je er voor dat je je doelen haalt? Wat blokkeerde me de afgelopen pogingen?
Bovendien wil ik niet even crashen en me over een half jaar in de de ctrl c ctrl v situatie bevinden. Gewoon omdat dat irritant is. Maar ook omdat ik weet, me zo veel bewust ben dat dat niet werkt en je lichaam zo verder en verder hormonaal uit balans raakt.

Ik wil iemand zijn met een gezonde leefstijl. Gezonde voeding (in overvloed) en veel functionele(leuke!) beweging, maar ook voldoende slaap, genoeg dag(ZON=))licht en stilte. Ik geloof dat alles met elkaar te maken heeft en dat bovenstaande factoren enorm veel invloed hebben op hoe je je mentaal voelt. Maar dat dat andersom ook werkt. Vandaar de stilte. En mn dankbaarheidsfeestjes elke avond.

Het begint  inderdaad als een ouderwetse missie tot “weer in die broek”. En ik moet ook gewoon minder snoepen en mn ‘ah maar dit is gezond, daar mag ik wel 2 3567 handjes van’ gedachten wat minderen ;) (e.g. Im nuts ‘bout nuts!). En het samen doen compleet met streefdoel, negatieve beloningen, frustratie uitingen en peptalks vermakkelijkt ook nu de boel. MAAR. Het is vele malen meer. Anders. Fijner. Motiverender dan t oude pad. Ik lees me sufff over voeding, goalsetting, hormonen, selflove, en alles wat ik onderweg tegenkom. Ik maak de lekkerste (relatief) gezonde snacks. Ik bereid mn eten met liefde, en de liefde proef ik terug. Een lekker lijf is niet de droom. De droom is mn lichaam met gezond eten, aandacht, rust en een flinke dosis dankbaarheid te voeden tot een gelukkig gezond bewust persoon =).

Going/being healthy and happy in a mindful way.

Ik zal zo min mogelijk vertellen over de uiteraard zwakke momenten en hoe dat voelde jukk. Maar probeer mijn motivatie, energie en kennis gedurende deze ‘missie’ met jullie te delen. Lets do this!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten